Tyto webové stránky již nejsou aktivní, obsah je zakonzervován.

Aktuální informace o Studiu pro taneční a pohybovou výchovu PO ŠPIČKÁCH
naleznete na adrese
www.tspospickach.cz

 

Věříme, že si k nám naleznete cestu....

 

„…Tanec má v našem životě ustanovit ohnivou a živou harmonii stálého vztahu ducha a těla…. Platón tančil a rovněž i úředníci a generálové antických republik a tento zvyk vnášel do jejich myšlení půvab a rovnováhu a učinil je nesmrtelnými….“ (Isadora Duncan 1927)

Výchova skrze tanec a taneční umění je nejkomplexnější kultivací dítěte, neboť systematicky a harmonicky rozvíjí fyzickou i psychickou stránku jeho osobnosti.

Výuka ve studiu Po špičkách je vedena principy Tvořivé taneční výchovy, která je výchovným procesem, v němž každý detail má své opodstatnění v rámci kulturního vědomí i běžné sociální interakce.

Tvořivá taneční výchova je systém taneční výchovy, která prostřednictvím tance a pomocí syntézy dalších uměleckých disciplín celkově rozvíjí osobnost dítěte, tedy jeho múzičnost a kreativitu a jeho schopnost vlastního uvažování nejen o tanci.

„Tanec je nejstarší sociální interakce“

Pohybová kultivace zvyšuje fyzickou kondici a a formuje držení i linie těla, čímž odbourává nesprávné návyky a pomáhá předcházet zdravotním komplikacím, které vznikají jako civilizační syndrom z jednostranného zatížení pohybového aparátu.

Školení v rytmickém vnímání pomáhá udržovat vnitřní rovnováhu v dnešním arytmickém světě a přináší vnitřní jistotu člověka. Kvalitní hudební doprovod nejen formuje vkus dětí, ale rozvíjí i jejich všeobecný kulturní přehled a učí je vnímat obsah ne pouze formu uměleckého díla.

Vizuální aspekt tance rozvíjí estetický cit a přináší dotek konkrétní praxe neverbální komunikace a učí vnímat významovost situací a symbolů, čímž usnadňuje sociální adaptabilitu jedince v kolektivu.

Improvizace buduje schopnost rychlé reakce na nečekané změny, zvyšuje sociální inteligenci a usnadňuje zvládání případných stresových situací.

Tvorba zvyšuje schopnost kreativity, a tím podporuje vlastní nejen umělecké vyjádření. Buduje osobnostní individualitu a je zásadním prvkem pro další nejen umělecký rozvoj jedince i společnosti.

Vystoupení nejsou jen ukázkou tanečních schopností dětí, ale i simulací situace, která odráží schopnost skupinové spolupráce, nutí k individuálnímu překonání vnitřních bariér a je tajným tréninkem profesionálního chování a přístupu k dané věci.

Přes vznešené výchovné ideály je však hlavním cílem výuky především láska k tanci a radost z ovládnutí pohybu,která se tomu, kdo netančí jen těžko vysvětluje, ale při pohledu na tančící každého naprosto fascinuje.

„Tanec je nejoblíbenější metafora světa“ (Kristy Nilsson)


aktuálně

Po špičkách ve fotografiích

Tato fotogalerie je prázdná.